Da Game of Thrones havde premiere på HBO i 2011, blev det et øjeblikkeligt hit. Serien blev hurtigt et kulturelt fænomen, og folk over hele verden ventede spændt på hvert nyt afsnit. Game of Thrones ændrede fjernsynet på en række måder, lige fra den måde, det blev optaget på, til den måde, det blev markedsført på. Lad os tage et kig på, hvordan denne banebrydende serie ændrede tv-landskabet.
Det første, man lægger mærke til ved Game of Thrones, er produktionsværdien. Serien er optaget på locations på nogle af de smukkeste steder i verden, fra Island til Marokko. Det giver serien et niveau af realisme, som ikke kan sammenlignes med noget andet på tv. Derudover gør serien brug af CGI-effekter til at skabe fantastiske kampsekvenser og drager, der er så realistiske, at de lige så godt kunne være ægte.
Game of Thrones har også ændret den måde, som tv bliver markedsført på. For at skabe opmærksomhed omkring serien udsendte HBO en række teaser-trailere, som ikke afslørede for meget om handlingen. Disse trailere vakte folks nysgerrighed og fik dem til at tale om serien. HBO udsendte også en række featuretter om bag kulisserne, som gav fans mulighed for at få et indblik i, hvordan serien blev lavet. Disse markedsføringsstrategier var en enorm succes, og de satte en ny standard for, hvordan tv-serier bliver markedsført.